Blog

Nieuwe app voor dakonderhoud en interventies verhoogt service en efficiëntie

Expertise
Nieuws
>
Nieuwe app voor dakonderhoud en interventies verhoogt service en efficiëntie
Geschreven door
Lien Jans
Business process manager

Onze specialisten dakonderhoud en interventies gaan vanaf vandaag het dak op met een tablet in de aanslag. De reden? Onlangs nam Tectum Roofcomfort een nieuwe plannings- en beheertoepassing in gebruik. De online tool maakt het mogelijk om onderhoudsopdrachten en (nood)interventies beter te plannen en de kwaliteit van de taken te verhogen. De investering verhoogt het werkcomfort en onze dienstverlening. In een volgende stap geeft de software je ook een actueel inzicht in de geplande interventies en de uitgevoerde werkzaamheden.

Werken in de cloud maakt komaf met het omslachtige gedoe met papieren rapporten en checklists, het tijdrovende documenteren van foto’s in complexe mappenstructuren en tal van andere manuele handelingen. Met de implementatie van een nieuw programma profiteert Tectum Roofcomfort nu ook van die voordelen.

Medewerker van Tectum Roofcomfort raadpleegt het onderhoudsdossier van de klant op de werf.

Lien Jans, verantwoordelijke business processen binnen Tectum Group licht toe: “De tool koppelt een databank met al onze klanten en hun panden aan een efficiënte planningssoftware. Dat biedt tal van troeven. In eerste instantie hebben we dankzij de databank een goed overzicht in de volledige levenscyclus van de daken die we onderhouden en waar we interventies uitvoeren. Waar liggen de panden, om welk daktype en oppervlakte gaat het, welke interventies werden uitgevoerd, … we zien het in één oogopslag. Wanneer nieuwe taken in het kader van een onderhoudscontract zich aandienen, maakt de tool automatisch een werkbon op maat van het contract aan en waarschuwt de planner. Daarbij combineert het programma de verschillende werkbonnen tot een logische cluster van dagtaken voor de verschillende dakspecialisten van Tectum Roofcomfort. Op de werf doorlopen de medewerkers met behulp van hun tablet en de app-versie van de tool een strikt stappenplan dat hen helpt iedere deeltaak correct en volledig uit te voeren. De medewerker kan pas naar een volgende stap wanneer de voorgaande volledig en foutloos is uitgevoerd. Na het doorlopen van het stappenplan genereert het programma automatisch een rapport. Als een collega tot slot een interne review doet van het rapport, valt het in de mailbox van de klant.”

Totaaloverzicht via online klantenportaal


In een volgende stap trekken we het comfort en de troeven van de nieuwe tool nog breder open. “Via een online klantenportaal krijgen onze klanten toegang tot al hun panden binnen het lopende onderhoudscontract. Ze kunnen dan precies nagaan welke onderhoudsbeurten gepland zijn of al uitgevoerd zijn. Aan iedere uitgevoerde taak zal ook het onderhoudsrapport hangen met een volledig fotoverslag en eventuele opmerkingen van de medewerker. Dat maakt de tool bijzonder interessant voor klanten met een verspreid patrimonium dat bij ons in onderhoud zit. Ze krijgen immers een totaaloverzicht vanop één centrale locatie”, duidt Pieter De Haese, Business Unit directeur bij Tectum Group. Het online klantenportaal zal beschikbaar zijn in de loop van 2025.

Foto's voor én na het dakonderhoud worden onmiddellijk toegevoegd aan het portaal.

Quote icon in green

Na het doorlopen van het stappenplan genereert het programma automatisch een rapport dat verzonden wordt naar de klant.

Lien Jans
Business process manager

De software zal nog andere functies toegankelijk maken, zoals het aanvragen van een interventie voor bijvoorbeeld een lek. Je kunt het probleem beschrijven en documenteren met de nodige foto’s, zelfs een voorkeursdatum voor het plaatsbezoek opgeven. Van elke interventie maakt het systeem een ticket aan waarvan je de status kunt opvolgen in het online overzicht.
Via de kalender kun je nagaan op welke data interventies of onderhoudstaken zijn uitgevoerd of gepland staan. Verder laat de software toe werkorders met de achterliggende rapporten in te kijken. Of om gericht documenten te zoeken en te filteren op locatie, datum, trefwoord, …

Verzameling foto's van het dakonderhoud, inclusief uur en tijdstip.

Kortom, in een volgende fase maken we de troeven van onze nieuwe cloud-oplossing ook toegankelijk voor jou om heel gemakkelijk de onderhoud- en interventiehistoriek van jouw patrimonium te monitoren en aan te sturen vanop één centrale plek.

Meer weten over deze nieuwe toepassing? Of wenst u meer info over periodiek dakonderhoud? Neem contact op met onze specialisten dakonderhoud van Tectum Roofcomfort.

No items found.
Nieuws
>
Nieuwe app voor dakonderhoud en interventies verhoogt service en efficiëntie

Onze specialisten dakonderhoud en interventies gaan vanaf vandaag het dak op met een tablet in de aanslag. De reden? Onlangs nam Tectum Roofcomfort een nieuwe plannings- en beheertoepassing in gebruik. De online tool maakt het mogelijk om onderhoudsopdrachten en (nood)interventies beter te plannen en de kwaliteit van de taken te verhogen. De investering verhoogt het werkcomfort en onze dienstverlening. In een volgende stap geeft de software je ook een actueel inzicht in de geplande interventies en de uitgevoerde werkzaamheden.

Werken in de cloud maakt komaf met het omslachtige gedoe met papieren rapporten en checklists, het tijdrovende documenteren van foto’s in complexe mappenstructuren en tal van andere manuele handelingen. Met de implementatie van een nieuw programma profiteert Tectum Roofcomfort nu ook van die voordelen.

Medewerker van Tectum Roofcomfort raadpleegt het onderhoudsdossier van de klant op de werf.

Lien Jans, verantwoordelijke business processen binnen Tectum Group licht toe: “De tool koppelt een databank met al onze klanten en hun panden aan een efficiënte planningssoftware. Dat biedt tal van troeven. In eerste instantie hebben we dankzij de databank een goed overzicht in de volledige levenscyclus van de daken die we onderhouden en waar we interventies uitvoeren. Waar liggen de panden, om welk daktype en oppervlakte gaat het, welke interventies werden uitgevoerd, … we zien het in één oogopslag. Wanneer nieuwe taken in het kader van een onderhoudscontract zich aandienen, maakt de tool automatisch een werkbon op maat van het contract aan en waarschuwt de planner. Daarbij combineert het programma de verschillende werkbonnen tot een logische cluster van dagtaken voor de verschillende dakspecialisten van Tectum Roofcomfort. Op de werf doorlopen de medewerkers met behulp van hun tablet en de app-versie van de tool een strikt stappenplan dat hen helpt iedere deeltaak correct en volledig uit te voeren. De medewerker kan pas naar een volgende stap wanneer de voorgaande volledig en foutloos is uitgevoerd. Na het doorlopen van het stappenplan genereert het programma automatisch een rapport. Als een collega tot slot een interne review doet van het rapport, valt het in de mailbox van de klant.”

Totaaloverzicht via online klantenportaal


In een volgende stap trekken we het comfort en de troeven van de nieuwe tool nog breder open. “Via een online klantenportaal krijgen onze klanten toegang tot al hun panden binnen het lopende onderhoudscontract. Ze kunnen dan precies nagaan welke onderhoudsbeurten gepland zijn of al uitgevoerd zijn. Aan iedere uitgevoerde taak zal ook het onderhoudsrapport hangen met een volledig fotoverslag en eventuele opmerkingen van de medewerker. Dat maakt de tool bijzonder interessant voor klanten met een verspreid patrimonium dat bij ons in onderhoud zit. Ze krijgen immers een totaaloverzicht vanop één centrale locatie”, duidt Pieter De Haese, Business Unit directeur bij Tectum Group. Het online klantenportaal zal beschikbaar zijn in de loop van 2025.

Foto's voor én na het dakonderhoud worden onmiddellijk toegevoegd aan het portaal.

De software zal nog andere functies toegankelijk maken, zoals het aanvragen van een interventie voor bijvoorbeeld een lek. Je kunt het probleem beschrijven en documenteren met de nodige foto’s, zelfs een voorkeursdatum voor het plaatsbezoek opgeven. Van elke interventie maakt het systeem een ticket aan waarvan je de status kunt opvolgen in het online overzicht.
Via de kalender kun je nagaan op welke data interventies of onderhoudstaken zijn uitgevoerd of gepland staan. Verder laat de software toe werkorders met de achterliggende rapporten in te kijken. Of om gericht documenten te zoeken en te filteren op locatie, datum, trefwoord, …

Verzameling foto's van het dakonderhoud, inclusief uur en tijdstip.

Kortom, in een volgende fase maken we de troeven van onze nieuwe cloud-oplossing ook toegankelijk voor jou om heel gemakkelijk de onderhoud- en interventiehistoriek van jouw patrimonium te monitoren en aan te sturen vanop één centrale plek.

Meer weten over deze nieuwe toepassing? Of wenst u meer info over periodiek dakonderhoud? Neem contact op met onze specialisten dakonderhoud van Tectum Roofcomfort.

Nieuws
>
Nieuwe app voor dakonderhoud en interventies verhoogt service en efficiëntie

Onze specialisten dakonderhoud en interventies gaan vanaf vandaag het dak op met een tablet in de aanslag. De reden? Onlangs nam Tectum Roofcomfort een nieuwe plannings- en beheertoepassing in gebruik. De online tool maakt het mogelijk om onderhoudsopdrachten en (nood)interventies beter te plannen en de kwaliteit van de taken te verhogen. De investering verhoogt het werkcomfort en onze dienstverlening. In een volgende stap geeft de software je ook een actueel inzicht in de geplande interventies en de uitgevoerde werkzaamheden.

Werken in de cloud maakt komaf met het omslachtige gedoe met papieren rapporten en checklists, het tijdrovende documenteren van foto’s in complexe mappenstructuren en tal van andere manuele handelingen. Met de implementatie van een nieuw programma profiteert Tectum Roofcomfort nu ook van die voordelen.

Medewerker van Tectum Roofcomfort raadpleegt het onderhoudsdossier van de klant op de werf.

Lien Jans, verantwoordelijke business processen binnen Tectum Group licht toe: “De tool koppelt een databank met al onze klanten en hun panden aan een efficiënte planningssoftware. Dat biedt tal van troeven. In eerste instantie hebben we dankzij de databank een goed overzicht in de volledige levenscyclus van de daken die we onderhouden en waar we interventies uitvoeren. Waar liggen de panden, om welk daktype en oppervlakte gaat het, welke interventies werden uitgevoerd, … we zien het in één oogopslag. Wanneer nieuwe taken in het kader van een onderhoudscontract zich aandienen, maakt de tool automatisch een werkbon op maat van het contract aan en waarschuwt de planner. Daarbij combineert het programma de verschillende werkbonnen tot een logische cluster van dagtaken voor de verschillende dakspecialisten van Tectum Roofcomfort. Op de werf doorlopen de medewerkers met behulp van hun tablet en de app-versie van de tool een strikt stappenplan dat hen helpt iedere deeltaak correct en volledig uit te voeren. De medewerker kan pas naar een volgende stap wanneer de voorgaande volledig en foutloos is uitgevoerd. Na het doorlopen van het stappenplan genereert het programma automatisch een rapport. Als een collega tot slot een interne review doet van het rapport, valt het in de mailbox van de klant.”

Quote icon in green

Na het doorlopen van het stappenplan genereert het programma automatisch een rapport dat verzonden wordt naar de klant.

Lien Jans
Business process manager
November 28, 2024
Lien Jans

Tectum Group nieuws en inzichten

Arrow icon to the right in blue
Expertise
November 28, 2024

Nieuwe app voor dakonderhoud en interventies verhoogt service en efficiëntie

Read more

Nieuws
October 24, 2024

Samenwerken à la carte‍

Read more

Expertise
October 24, 2024

7 redenen waarom werken in een bouwteam loont

Read more

Expertise
October 31, 2024

Eén aanspreekpunt voor de bouwschil

Read more

Nieuws
October 24, 2024

Nieuwe organisatiestructuur voor verdere groei

Read more

Nieuws
October 24, 2024

Tectum Group werkt mee aan werf van de eeuw

Read more

Events
October 24, 2024

Tectum Vélo 2024

Read more

Expertise
October 24, 2024

Vijf aandachtspunten voor een PV-installatie op een bestaand plat dak.

Read more

Expertise
October 24, 2024

Het groendak als luchtverbeteraar

Read more

Expertise
October 24, 2024

De rol van VME’s in de transitie naar duurzaamheid

Read more

Expertise
October 24, 2024

Dak- en gevelrenovatie: Een gezonde woning in een gezonde bouwschil

Read more

Expertise
October 24, 2024

Renolution premies lopen op tot 90% van de renovatiekost

Overdreven of noodzakelijk?

Read more

Verhalen
October 24, 2024

Een blik achter de schermen bij de opleiding dakwerker

Read more

Nieuws
October 24, 2024

BossCover EPDM bevestigd kwaliteit

Read more

Nieuws
October 24, 2024

Tectum Group genomineerd voor Innovatie Award 2023

Read more

Expertise
October 24, 2024

Klimaatdak tilt plat dak naar veelzijdige hoogte

Read more

Verhalen
October 24, 2024

30 jaar dienst voor Wasiel Szlapak

Read more

Verhalen
October 24, 2024

Nieuwe werkomgeving voor de collega’s van SIX by Tectum

Read more

Expertise
October 24, 2024

Werken op hoogte: collectieve vs persoonlijke beveiliging

Read more

Nieuws
October 24, 2024

CPE Nederland verstevigt marktpositie met overname Altena Dakspecialiteiten

Read more

Expertise
October 24, 2024

Periodiek onderhoud garandeert langere levensduur van plat dak

Read more

Nieuws
October 24, 2024

Tectum Group recycleert EPDM-snijresten en maakt er daktegels van

Read more

Expertise
October 24, 2024

Worden permanente balustrades de nieuwe standaard in valbeveiliging?

Read more

Nieuws
October 24, 2024

Milieuvriendelijke waterkoelers voor Tectum Group

Read more

Expertise
October 24, 2024

Stielkennis als handelsmerk voor ambachtelijk dakwerk

Read more

Nieuws
October 24, 2024

Tectum Group neemt dakdekker DSB over

Read more

Expertise
October 24, 2024

Aluminium maatwerkbalustrades imiteren staallook

Read more

Verhalen
October 24, 2024

Tectummer Bert Herssens

Read more

Verhalen
October 24, 2024

Tectummer Kingsley Madu

Read more

Events
October 24, 2024

Grote belangstelling voor debat over circulaire platte daken.

Bijna 40% van de wereldwijde CO²-uitstoot wordt uitgestoten door de bouwsector. Hoog tijd om het roer om te gooien. Met een debat over circulariteit en circulaire platte daken draagt Tectum Group zijn steentje hieraan bij. Herbekijk het volledige debat.

Read more

Expertise
October 24, 2024

Mechanische bevestiging is de toekomst van geventileerde gevelbekleding

Read more

Nieuws
October 24, 2024

Tectum Group realiseert wereldprimeur met het eerste circulaire plat dak

Read more

Nieuws
October 24, 2024

Tectum Group leidt dakdekkers helemaal zelf op

SERV-rapport bevestigt wat we al wisten

Read more

Expertise
October 24, 2024

Hoe doordacht water bufferen op een blauw dak?

Read more

Expertise
October 24, 2024

PIR-isolatie niet geschikt voor intensief groendak

Read more

Nieuws
October 24, 2024

Tectum Group verwelkomt SIX Dak & Gevel

Read more