Onze specialisten dakonderhoud en interventies gaan vanaf vandaag het dak op met een tablet in de aanslag. De reden? Onlangs nam Tectum Roofcomfort een nieuwe plannings- en beheertoepassing in gebruik. De online tool maakt het mogelijk om onderhoudsopdrachten en (nood)interventies beter te plannen en de kwaliteit van de taken te verhogen. De investering verhoogt het werkcomfort en onze dienstverlening. In een volgende stap geeft de software je ook een actueel inzicht in de geplande interventies en de uitgevoerde werkzaamheden.
Werken in de cloud maakt komaf met het omslachtige gedoe met papieren rapporten en checklists, het tijdrovende documenteren van foto’s in complexe mappenstructuren en tal van andere manuele handelingen. Met de implementatie van een nieuw programma profiteert Tectum Roofcomfort nu ook van die voordelen.
Lien Jans, verantwoordelijke business processen binnen Tectum Group licht toe: “De tool koppelt een databank met al onze klanten en hun panden aan een efficiënte planningssoftware. Dat biedt tal van troeven. In eerste instantie hebben we dankzij de databank een goed overzicht in de volledige levenscyclus van de daken die we onderhouden en waar we interventies uitvoeren. Waar liggen de panden, om welk daktype en oppervlakte gaat het, welke interventies werden uitgevoerd, … we zien het in één oogopslag. Wanneer nieuwe taken in het kader van een onderhoudscontract zich aandienen, maakt de tool automatisch een werkbon op maat van het contract aan en waarschuwt de planner. Daarbij combineert het programma de verschillende werkbonnen tot een logische cluster van dagtaken voor de verschillende dakspecialisten van Tectum Roofcomfort. Op de werf doorlopen de medewerkers met behulp van hun tablet en de app-versie van de tool een strikt stappenplan dat hen helpt iedere deeltaak correct en volledig uit te voeren. De medewerker kan pas naar een volgende stap wanneer de voorgaande volledig en foutloos is uitgevoerd. Na het doorlopen van het stappenplan genereert het programma automatisch een rapport. Als een collega tot slot een interne review doet van het rapport, valt het in de mailbox van de klant.”
In een volgende stap trekken we het comfort en de troeven van de nieuwe tool nog breder open. “Via een online klantenportaal krijgen onze klanten toegang tot al hun panden binnen het lopende onderhoudscontract. Ze kunnen dan precies nagaan welke onderhoudsbeurten gepland zijn of al uitgevoerd zijn. Aan iedere uitgevoerde taak zal ook het onderhoudsrapport hangen met een volledig fotoverslag en eventuele opmerkingen van de medewerker. Dat maakt de tool bijzonder interessant voor klanten met een verspreid patrimonium dat bij ons in onderhoud zit. Ze krijgen immers een totaaloverzicht vanop één centrale locatie”, duidt Pieter De Haese, Business Unit directeur bij Tectum Group. Het online klantenportaal zal beschikbaar zijn in de loop van 2025.
De software zal nog andere functies toegankelijk maken, zoals het aanvragen van een interventie voor bijvoorbeeld een lek. Je kunt het probleem beschrijven en documenteren met de nodige foto’s, zelfs een voorkeursdatum voor het plaatsbezoek opgeven. Van elke interventie maakt het systeem een ticket aan waarvan je de status kunt opvolgen in het online overzicht.
Via de kalender kun je nagaan op welke data interventies of onderhoudstaken zijn uitgevoerd of gepland staan. Verder laat de software toe werkorders met de achterliggende rapporten in te kijken. Of om gericht documenten te zoeken en te filteren op locatie, datum, trefwoord, …
Kortom, in een volgende fase maken we de troeven van onze nieuwe cloud-oplossing ook toegankelijk voor jou om heel gemakkelijk de onderhoud- en interventiehistoriek van jouw patrimonium te monitoren en aan te sturen vanop één centrale plek.
Meer weten over deze nieuwe toepassing? Of wenst u meer info over periodiek dakonderhoud? Neem contact op met onze specialisten dakonderhoud van Tectum Roofcomfort.
Onze specialisten dakonderhoud en interventies gaan vanaf vandaag het dak op met een tablet in de aanslag. De reden? Onlangs nam Tectum Roofcomfort een nieuwe plannings- en beheertoepassing in gebruik. De online tool maakt het mogelijk om onderhoudsopdrachten en (nood)interventies beter te plannen en de kwaliteit van de taken te verhogen. De investering verhoogt het werkcomfort en onze dienstverlening. In een volgende stap geeft de software je ook een actueel inzicht in de geplande interventies en de uitgevoerde werkzaamheden.
Werken in de cloud maakt komaf met het omslachtige gedoe met papieren rapporten en checklists, het tijdrovende documenteren van foto’s in complexe mappenstructuren en tal van andere manuele handelingen. Met de implementatie van een nieuw programma profiteert Tectum Roofcomfort nu ook van die voordelen.
Lien Jans, verantwoordelijke business processen binnen Tectum Group licht toe: “De tool koppelt een databank met al onze klanten en hun panden aan een efficiënte planningssoftware. Dat biedt tal van troeven. In eerste instantie hebben we dankzij de databank een goed overzicht in de volledige levenscyclus van de daken die we onderhouden en waar we interventies uitvoeren. Waar liggen de panden, om welk daktype en oppervlakte gaat het, welke interventies werden uitgevoerd, … we zien het in één oogopslag. Wanneer nieuwe taken in het kader van een onderhoudscontract zich aandienen, maakt de tool automatisch een werkbon op maat van het contract aan en waarschuwt de planner. Daarbij combineert het programma de verschillende werkbonnen tot een logische cluster van dagtaken voor de verschillende dakspecialisten van Tectum Roofcomfort. Op de werf doorlopen de medewerkers met behulp van hun tablet en de app-versie van de tool een strikt stappenplan dat hen helpt iedere deeltaak correct en volledig uit te voeren. De medewerker kan pas naar een volgende stap wanneer de voorgaande volledig en foutloos is uitgevoerd. Na het doorlopen van het stappenplan genereert het programma automatisch een rapport. Als een collega tot slot een interne review doet van het rapport, valt het in de mailbox van de klant.”
In een volgende stap trekken we het comfort en de troeven van de nieuwe tool nog breder open. “Via een online klantenportaal krijgen onze klanten toegang tot al hun panden binnen het lopende onderhoudscontract. Ze kunnen dan precies nagaan welke onderhoudsbeurten gepland zijn of al uitgevoerd zijn. Aan iedere uitgevoerde taak zal ook het onderhoudsrapport hangen met een volledig fotoverslag en eventuele opmerkingen van de medewerker. Dat maakt de tool bijzonder interessant voor klanten met een verspreid patrimonium dat bij ons in onderhoud zit. Ze krijgen immers een totaaloverzicht vanop één centrale locatie”, duidt Pieter De Haese, Business Unit directeur bij Tectum Group. Het online klantenportaal zal beschikbaar zijn in de loop van 2025.
De software zal nog andere functies toegankelijk maken, zoals het aanvragen van een interventie voor bijvoorbeeld een lek. Je kunt het probleem beschrijven en documenteren met de nodige foto’s, zelfs een voorkeursdatum voor het plaatsbezoek opgeven. Van elke interventie maakt het systeem een ticket aan waarvan je de status kunt opvolgen in het online overzicht.
Via de kalender kun je nagaan op welke data interventies of onderhoudstaken zijn uitgevoerd of gepland staan. Verder laat de software toe werkorders met de achterliggende rapporten in te kijken. Of om gericht documenten te zoeken en te filteren op locatie, datum, trefwoord, …
Kortom, in een volgende fase maken we de troeven van onze nieuwe cloud-oplossing ook toegankelijk voor jou om heel gemakkelijk de onderhoud- en interventiehistoriek van jouw patrimonium te monitoren en aan te sturen vanop één centrale plek.
Meer weten over deze nieuwe toepassing? Of wenst u meer info over periodiek dakonderhoud? Neem contact op met onze specialisten dakonderhoud van Tectum Roofcomfort.
Onze specialisten dakonderhoud en interventies gaan vanaf vandaag het dak op met een tablet in de aanslag. De reden? Onlangs nam Tectum Roofcomfort een nieuwe plannings- en beheertoepassing in gebruik. De online tool maakt het mogelijk om onderhoudsopdrachten en (nood)interventies beter te plannen en de kwaliteit van de taken te verhogen. De investering verhoogt het werkcomfort en onze dienstverlening. In een volgende stap geeft de software je ook een actueel inzicht in de geplande interventies en de uitgevoerde werkzaamheden.
Werken in de cloud maakt komaf met het omslachtige gedoe met papieren rapporten en checklists, het tijdrovende documenteren van foto’s in complexe mappenstructuren en tal van andere manuele handelingen. Met de implementatie van een nieuw programma profiteert Tectum Roofcomfort nu ook van die voordelen.
Lien Jans, verantwoordelijke business processen binnen Tectum Group licht toe: “De tool koppelt een databank met al onze klanten en hun panden aan een efficiënte planningssoftware. Dat biedt tal van troeven. In eerste instantie hebben we dankzij de databank een goed overzicht in de volledige levenscyclus van de daken die we onderhouden en waar we interventies uitvoeren. Waar liggen de panden, om welk daktype en oppervlakte gaat het, welke interventies werden uitgevoerd, … we zien het in één oogopslag. Wanneer nieuwe taken in het kader van een onderhoudscontract zich aandienen, maakt de tool automatisch een werkbon op maat van het contract aan en waarschuwt de planner. Daarbij combineert het programma de verschillende werkbonnen tot een logische cluster van dagtaken voor de verschillende dakspecialisten van Tectum Roofcomfort. Op de werf doorlopen de medewerkers met behulp van hun tablet en de app-versie van de tool een strikt stappenplan dat hen helpt iedere deeltaak correct en volledig uit te voeren. De medewerker kan pas naar een volgende stap wanneer de voorgaande volledig en foutloos is uitgevoerd. Na het doorlopen van het stappenplan genereert het programma automatisch een rapport. Als een collega tot slot een interne review doet van het rapport, valt het in de mailbox van de klant.”